Dag 3

10 mei 2017 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we richting Yosemitepark. We hebben gisteravond een hotel geboekt in Oakhurst. Het kostte even moeite om een betaalbare plek te vinden. We hebben een auto gehuurd bij Hertz. Het was even wennen om vertrouwd te raken met de auto en het GPS systeem. We reisden via Route 580, via Livermore, waar we even rust hielden. Hier genoten we van een heerlijk kokosijsje. Het is stukken warmer al hier dan aan de kust. Via Route 205, reisden we verder via Modesto, Merced, Mariposa naar Oakhust. Vanaf Merced gingen we de highway af. Het landschap veranderde hier van kale vlakte naar bergarchtige bossen. Echt wonderbaarlijk prachtig.
Na 2 keer een verkeerde stop belandden we bij Yosemite Sierra Inn.
Na even een pauze gingen we op zoek naar een restaurant. We belandden bij Pop's restaurant. Typisch amerikaans. Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel. Patty vertelde dat het restaurant van zijn ouders was en zijn oom werkt in de keuken. Het is soms net of ik in een amerikaanse film stap. De huisjes en winkels lijken zo uit een westernfilm te komen.