Dag 12 do 18 mei '17

27 mei 2017 - Grand Canyon, Verenigde Staten

Zóó vroeg ging de wekker en beroerd dat ik was. Knallende koppijn en kotsmisselijk. Het is ook allemaal teveel wat we willen en beleven. De hoogteverschillen doen ook een duit in het zakje.
Ik sleep mij erdoor heen. Medicijnen ingenomen en om 6.00 uur gaan we de deur uit. Jawel hoor, even na half 7 komt de bus en gaan we op pad. Het gaat een lange dag worden. Gelukkig doen mijn medicijnen zijn werk. De busrit gaat ca 4,5 uur duren. We rijden langs de Hooverdam en de Coloradorivier. We maken een prachtrit door het landschap. Je raakt niet uitgekeken. Bij Kingsman houden we een tussenstop waar we een heerlijke lunch nuttigen. Het verloopt allemaal via een strak tijdschema en is goed georganiseerd. We doen ook nog een klein stukje aan van de oude route 66. Heel nostalgisch.
En dan zijn we aangekomen bij het nationaal Park Grand Canyon. Het uitzichtspunt is grandioos!! Zo'n natuurwonder is niet te beschrijven. We maken foto's, selfies, panoramafoto's. Je kunt gewoon niet stoppen, zo bijzonder.
We gaan ook nog een stukje verder met de bus naar Bright Angel point. Ook schitterend hier. Het is jammer dat we niet meer tijd hier kunnen verblijven om een wandeling hier doorheen te maken. Maar wat een genot om hier te mogen zijn en dit mee te maken. Hier is ook een winkel waar Robert een paar mooie souvenirs meeneemt. Ik koop ook 2 mooie stenen doosjes.
En dan is het weer tijd om terug te reizen. Onderweg worden films vertoond. De hooverdam bij nachtlicht is ook heel mooi om te zien.
Het waait behoorlijk op de terugrit en de chauffeur heeft het druk met bijsturen. Om 22.30 uur belanden we weer in ons hotel. Helemaal uitgeteld strijken we neer in ons bed. Te moe om nog iets te ondernemen.
Morgen maar een gokje wagen. Eerst slapen.