Dag 8 zo 14 mei '17

15 mei 2017 - Berkeley, California, Verenigde Staten

Vandaag is Meno jarig. Aan het ontbijt kadootjes gegeven en gezongen. Het weer is zo prachtig dat we elke ochtend biiten op het terras kunnen ontbijten.
Meno stelt voor om smiddags te gaan shoppen bij Fourth Street. Eerst nog even een huis bekeken, vlakbij, die te koop staat voor 1,7 miljoen. De tuin is echt prachtig met op meerdere plekken niveauverschillen en zitjes. Een groot huis, prachtig ingericht. Ik schat dat in nederland zo'n huis wel 4 miljoen kost.
Fourth Street is een prachtige winkelstraat, soort P.C. Hooftstraat. Dure winkels met prachtige spullen. Ik koop een groene kanten jurk (Robert vind m wat te kort)en Gesina een blouse die flink afgeprijsd zijn. Later koop ik ook nog een rode hoed. We hebben flinke schik met elkaar. Gesina en Robert nemen ook nog heel lekkere kaarsen mee. En Meno kocht een broche en brillenkoker. Ik schrok me regelmatig te pletter van de prijzen. Heel veel is dubbel zo duur als in nederland.
Na koffie gedronken te hebben gaan we naar huis om de honden uit te laten. We trakteren Thoan en Meno op een etentje. Meno kiest een mexicaans restaurant, waar we overheerlijk eten..Meno neemt zelf een fles champagne mee. Schijnt hier normaal te zijn. Betaal je een bottlefee.
Thuis wacht nog verrukkelijke chocolade mousetaart op ons. Wat een fijne gezellige dag was dit weer. Voor het slapen gaan even snel koffer ingepakt. We vertekken morgen ri Las Vegas.