Dag 11 wo 17 mei '17

27 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dit gaat onze eerste dag in las Vegas worden. Gesina en ik gaan er eerst op uit om onze hotelovernachting te regelen. Blijkt alleen online te kunnen. Nou, dat komt mooi uit want we krijgen nog korting ook dan. Geinformeerd over wifi en we bestellen een koffie. Nou, best duur 4 dollar en niet eens erg lekker. Betere zaak zoeken volgende keer. Het hotel is zo groot dat we regelmatig verdwalen. We komen langs winkeltjes, shops, bedrijven en langs een adventuretour. Hier vraag ik of ze kaartjes voor Santana verkopen. Jawel hoor! Voor 62 dollar kunnen we heen. Robert is ook meteen enthousiast. We kopen de kaartjes, regelen de kamer en dan kunnen we eindelijk de Strip op.
Het is heerlijk weer. Niet al te warm, zo rond 25 graden. Ze vinden het hier koud. Ook ongeveer 10 graden kouder dan gebruikelijk.
De geluiden en knipperende en flipperende lichtjes overweldigen ons enorm. Het is toch echt wennen. Het is ook enorm groot. Ik voel mij soms net klein duimpje.
We wandelen langs de Strip, door de casino's, langs winkelgalerijen etc. Enorm veel indrukken doen we op. We eten volgens mij pas tegen 15.00 uur bij de Mc Donalds waar we lekker buiten kunnen zitten. Mijn oren zouden wel wat rust kunnen gebruiken, maar overal is lawaai. Rond 16.00 uur kan Robert al bijna niet meer op zijn benen staan. We besluiten om met de taxi naar house of blues te gaan waar Santana optreedt. Dit is in het hotel MandalaBay. Een prachtig hotel. We storten ons neer bij een tafeltje, waar we echter weg worden gestuurd Blijkt een wachtrij van 3 kwartier te zijn waar we zo langs zijn geglipt. Dan drinken we maar een biertje aan de bar van House of Blues. Een prachtige bar , versierd met kunstwerken van bierdoppen van lampjes tot kruizen. Heel fleurig in Santanastijl. Om 19.00 uur gaan we in de rij staan. Wordt nog lang staan vanavond want we hebben kaartjes voor staanplaatsen. De locatie is echt schitterend. Aan drie kanten vd zaal een bar. Mooi versierd en het podium is dichtbij. Je kunt het overal goed zien. We genieten al voordat het concert is begonnen. Het concert is geweldig. Er wordt aan één stuk gespeeld. Santana spreekt mooie woorden over leven vanuit liefde en dat we ons niet moeten leiden door angst. Hij spreekt precies mijn taal. Geweldig!! Er wordt veel gefotografeerd en opnames gemaakt. Ik dans op veel nummers en een paar amerikaanse dames dansen met mij, zo grappig. Ik spreek ook geregeld met een man en zijn dochter uit Utah. We genieten met zijn allen. Wat een eenheid, grandioos gewoon. Na afloop kopen we alledrie mooie shirts in de shop van House of Blues. We zijn alledrie onder de indruk van het concert.
Met de taxi gaan we naar het hotel terug. Laat liggen we in ons bed. Het wordt een hele korte nacht want we hebben vanmorgen ook nog kaartjes gekocht voor een dagtrip naar de Grand Canyuon morgen. Schrik niet, onze wekker gaat nl om 5.15 uur. Vertrek vanuit hotelkamer om op tijd bij de bus te zijn. 6.35 uur vertrekt deze. Wat een dag!! Dit zeg ik bijna elke dag. We beleven namelijk zoveel elke dag.