Dag 9 ma 15 mei'17

18 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag gaan we weer op reis. Einddoel is las Vegas en Grand Canyon. Na ontbijt vertrekken we. We worden rond 11.30 uur door Thoan en zijn vriend David naar Hertz gebracht. We krijgen een Huyundai sonata mee. De auto van vorige week kon niet verhuurd worden. Bij instappen blijkt dat er geen GPS systeem in zit. Eerst denken we nog dat er voor ons gewerkt wordt aan een andere auto maar na 4 medewerkers gevraagd te hebben blijkt toch echt duidelijk dat er geen auto met GPS beschikbaar is. Ook bij bedrijven in de buurt niet voorradig. Het alternatief is er zelf een te kopen. Op naar Target. Tweede Target blijkt ze te hebben. Eindelijk om 14.50 rijden we op weg. Dat waren een paar stress uurtjes. Pppppfffff.
De auto rijdt heerlijk. Even wennen weer, dat wel. Robert rijdt het eerste stuk. Als hij aan een stuk zit te gapen neemt Gesina het over net voorbij Goldrun. De geschiedenis van de goudkoorts komt tot leven voor ons, de eerste oude railroads gezien. We rijden over de bergen heen en het uitzicht is fabulachtig mooi. Het is soms niet te bevatten hoe mooi het is. Sneeuwtoppen aan beide zijden langs ons. We rijden voor het eerst met een auto door de bergen! Het is ook hoog hier, 4000ft. Onze oren hebben er geregeld last van.
We rijden via Sacramento en Reno naar Hawthorne. De stad Reno doemt voor ons op in de vlakte, heel bijzonder. We kunnen onderweg niet stoppen. We hebben veel tijd verloren. We zulle straks een stuk door het donker rijden in het donker. Wat een vuurdoop voor Gesina.
Geregeld vind ik het best spannend, vooral het laatste stuk in het donker door de bergen. Op het laatste stuk rijden we vlak langs de rotswand. Bij Lakewater is het pikkedonker, we zien niets van het meer. Het is even zoeken als we bij Hawthorne aankomen waar het precies is. Het is erg donker en stil buiten. Na even zoeken hebben we het gevonden. Om 21.30 uur zijn we bij het logement. Ziet er netjes uit.
We doen nog een poging om een hapje eten te verkrijgen. Alleen de Mc Donalds is open, tot 22.00 uur. We komen aanlopen en ze doet net voor ons neus de deur op slot. I am sorry, I am not alowed to help people after 22.00 uur. Vandaag is zo'n dag waarop niet alles ons voor de wind gaat. Dan maar een broodje bij het tankstation gehaald. Broodjes die wij niet kennen. We hebben gelukkig een magnetron in onze lodge. De wrap smaakt vreselijk . Het andere broodje gelukkig wat beter. Nou....we gaan maar op tijd slapen..hoewel...toch weer half 2 geworden.

1. Rinske:
    19 mei 2017
    Wat een verhaal en belevenissen. Ik ben erg benieuwd naar alles als jullie weer hier zijn.