Dag 1

8 mei 2017 - Berkeley, California, Verenigde Staten

Vandaag een dagje Berkeley. Even rustig bijkomen van de reis. Ik werd wakker met een vreselijk hoofd, gisteren begon de migraine al in t vliegtuig. Ik had het al verwacht.
Thoan was de reisleider en Robert ging de vuurdoop aan om achter het stuur te kruipen. Hier in Berkeley is het heel heuvelachtig, dus best spannend. Overal stopborden en wie het eerst komt gaat voor. Wel eerst 3 seconden wachten!
Eerst naar uitzichtpunt, prachtig uitzicht over San Francisco. Het was niet helder helaas.
Daarna naar een koffiestop. We gingen naar Peets, de grondlegger van het Starbucks concept. Twee broers namen deze zaak over waarvan 1 de Starbucks uitrolde over de hele wereld. De oprichter van Peets, Arnold Peet komt uit Alkmaar. Er hangt in de zaak een plattegrond van Alkmaar.
Wat rond gewandeld en daarna naar huis om de honden op te halen. Meno ging met ons naar Point Isabel om de honden uit te laten. Prachtig uitzicht over de baai.
Thuis had Thoan het eten bereid, heerlijk kip met asperges gegeten. Meno kon ook de likeur 43 waarderen die we meegenomen hadden.